Jak zvýšit cenu vaší nemovitosti aneb první dojem rozhoduje

Společnost NEXT REALITY GROUP a.s. si prezentaci svých inzerovaných nemovitostí velmi hlídá, proto i já jsem povinen řídit se například pokyny při fotografování nově nabrané nemovitosti.

Využít můžete i naši novou službu HOME STAGING, neboli profesionální úpravu bytu či domu před jeho prodejem. Zájemce pak získá o prodávané nemovitosti podstatně lepší dojem – bude působit čistěji, pozitivněji a zaujme hned v první vteřině.

Přípravě a úpravě bytu před fotografováním se určitě vyplatí věnovat čas, fotografie jsou první věc, kterou zájemce uvidí, a podle které si utvoří první dojem o nemovitosti. Na fotografiích můžete vidět rozdíl před přípravou a po přípravě na fotografování. Fotografie vlevo jsou vyfocené klasickým fotoaparátem a nejsou zde odstraněny osobní věci. Fotografie napravo jsou vyfocené profesionálním fotoaparátem se širokoúhlým objektivem a jsou zde odstraněny drobné a osobní věci.

 

Kuchyňský kout

byt_pred_1 byt_po_1

Koupelna

byt_pred_2  byt_po_2

Koupelna

byt_pred_3 byt_po_3

 

Pevně věřím, že po zhlédnutí fotografií byste určitě preferovali byt napravo – jak jste samozřejmě poznali, jedná se o stejný byt, ale působí čistě a vzdušně.

Fotografie jsou jen prvním krokem k úspěchu, a to k zajištění zájmu kupujícího. Záleží i na popisu nemovitosti a celkovému vzhledu inzerátu, tomu se budu věnovat v jednom ze svých dalších článků. Důležitým faktorem při rozhodování kupujícího, kterou nemovitost si vybere, je jednoznačně celková čistota a upravenost nemovitosti, je dobré a důležité nemovitost kompletně uklidit a zaměřit se i na naková místa, které nejsou na první pohled vidět. Zájemce se musí v nemovitosti cítit dobře a musí nabýt pocitu, že by v bytě chtěl hned bydlet. Pokud budete mít například špinavý sporák, starý prach na nábytku, našlapáno v chodbě nebo špinavou koupelnu, tento pocit mít rozhodně nebude. Proto je dobré věnovat této části přípravy k prodeji čas a opravdu nepodcenit žádnou drobnost.

Je dobré zvážit, jestli se vyplatí byt nebo dům vymalovat – v případě staršího bytu nebo bytu, kde se několik let nemalovalo, se to určitě vyplatí – byt vypadá světlejší a hlavně celkově čistší, a to je jeden z rozhodujících faktorů u kupce, respektive ten pocit čistoty, aby se nemusel štítit na cokoli sáhnout, natož zde spát či se umýt. Jak už bylo řečeno, musí se v bytě nebo domě cítit prostě „jako doma“. Malbou překryjete i drobné nedostatky, které nastaly při běžném používání nemovitosti – například se vám při stěhování nábytku povedlo škrábnout omítku nebo váš domácí mazlíček mohl zeď ušpinit, když přisel mokrý z venku. Možná jsou to drobnosti, ale důležité, věřte, že si toho zájemce všimne a příjemné pocity to v něm nevzbudí. Peníze utracené za malování se vám několika násobně vrátí a pomůže to i rychleji prodat nemovitost.

U domů je důležitá i zahrada, a proto i jí je nutné věnovat pozornost. Kupce určitě nezaujme zahrada, na které není měsíc posekaná tráva, nejsou upraveny záhony nebo jsou v květináčích suché květiny. Ale upravená zahrada s rozkvetlými květinami zajisté ano. Možná se Vám to bude zdát zbytečné a říkáte si, že nový majitel si upraví zahradu podle sebe, to máte určitě pravdu, nový majitel si vše upraví podle sebe, ale ukažme mu, že to pro něj nebude takový problém, a že tato zahrada má potenciál, vzbuďme v něm touhu chtít si zde ráno sednout a vypít hrnek kávy nebo si zde jen sednout a odpočinout.

Drobné úpravy před prodejem nemovitosti jsou důležitou částí samotného prodeje, proto je nepodceňujte a věnujte jim potřebný čas – zaručeně se Vám to vrátí – ať už finančně tak i rychlostí prodeje nemovitosti.

Pokud si nevíte rady, rád Vám s přípravou nemovitosti poradím.

Další články…

Další články